La famosa novel·la de Muriel Barbery, L'élégance du hérisson, ha estat portada al cinema per Mona Achache, amb el títol L'hérisson. L'eriçó objecte d'aquesta metàfora és una portera d'un edifici de luxe. És una persona culta i sensible. Fa la seva feina i passa desapercebuda pels habitants de l'escala. Una nena entotsolada, filla d'uns dels propietaris, es refugia al piset de la portera, i enregistra amb una càmera familiar en desús l'entrada a la vida de la portera d'un dels nous inquilins, un japonès que valora aquesta portera de façana punxent com l'eriçó, tota delicadesa interior. Dóna credibilitat al personatge Josiane Balasko, una actriu de primer ordre de l'escena francesa. Aquest conte de fades amb la Ventafocs (la portera), el príncep (el veí japonès) i la fada (la petita Paloma) és una delícia, però no podia acabar bé.
06 de febrer 2010
Le hérisson
La famosa novel·la de Muriel Barbery, L'élégance du hérisson, ha estat portada al cinema per Mona Achache, amb el títol L'hérisson. L'eriçó objecte d'aquesta metàfora és una portera d'un edifici de luxe. És una persona culta i sensible. Fa la seva feina i passa desapercebuda pels habitants de l'escala. Una nena entotsolada, filla d'uns dels propietaris, es refugia al piset de la portera, i enregistra amb una càmera familiar en desús l'entrada a la vida de la portera d'un dels nous inquilins, un japonès que valora aquesta portera de façana punxent com l'eriçó, tota delicadesa interior. Dóna credibilitat al personatge Josiane Balasko, una actriu de primer ordre de l'escena francesa. Aquest conte de fades amb la Ventafocs (la portera), el príncep (el veí japonès) i la fada (la petita Paloma) és una delícia, però no podia acabar bé.