12 de juliol 2010

«EN NOMBRE DEL REY»



Comte Guifré el Pilós (840-897) 
Dibuix del segle XIV

Llegiu l'article d'Andreu Sotorra 
Bit de Cultura, secció El cafetó, 11-7-2010

Aquí en teniu un tast:
  
"El totxo de 881 folis amb la sentència del Tribunal Constitucional (espanyol) —àlies TC— sobre l'Estatut (català) ve encapçalat per un títol que sembla més aviat el d'una novel·la de ficció històrica «En nombre del Rey»
[...]
"La veritat, a mi, si fos rei, em faria una mica de vergonya veure'm esmentat al capdavant d'una sentència com aquesta que posa en qüestió, humilia, redueix i agredeix els drets d'una bona part dels meus plebeus, els quals, a més de ser cornuts com són i de pagar el beure com paguen, tenen el detall de subvencionar-me estades vacacionals a mi i la meva família, donar-me allotjament, llit i plat a taula, quan els visito, i no dubten a deixar-me una planta d'habitacions d'hospital quan tinc una intervenció quirúrgica que faig a càrrec de la sanitat pública catalana —que és la millor com la de Madrid, eh!— a la qual, com a rei que sóc, no cotitzo ni com a assalariat ni com a autònom perquè tampoc no tinc dret a la pensió de jubilació perquè no em penso jubilar mai."


La veritat us farà lliures. 
JOAN 8, 32