01 de novembre 2009

PANELLETS DE CAL ROFES

Foto: © Paüls
Seguint la tradició de Tots Sants, enguany també he fet els panellets segons la recepta que em va facilitar la Montserrat de cal Rofes fa anys. Amb la Montserrat hi parlàvem molt, sobretot, quan tenien la botiga de Duesaigües. Ella i el Jordi han estat un dels nostres punts de referència i acolliment durant anys.
Amb el temps, m'he fet meva la recepta dels panellets, és clar, però la base és la mateixa:
 1 kg d'ametlles mòltes
 3/4 de sucre
 1 clara dins de la massa (una mica batuda)
 2 rovells
 la pell ratllada d'una llimona
 350 de patata
Tal com em va recomanar la Montserrat, bullo la patata amb pell perquè no hi entri aigua i, sense deixar-la refredar, l'aixafo amb una forquilla. Preparo la pasta amb l'ametlla, la patata, el sucre, els rovells d'ou, la clara i la ratlladura de llimona. L'amasso fins que queda a punt de bola. Deixo reposar la massa un dia per l'altre tapada amb un drap de cotó en un lloc fresc. Abans de clavar-hi els pinyons, passo cada boleta per clara d'ou lleugerament muntada. I, abans d'enfornar els panellets, els pinto de damunt amb rovell deixatat amb unes gotes d'aigua. Enguany també n'he fet de gust de taronja i de cacau, uns quants amb una avellana clavada i uns quants amb ànima de codonyat.
Crec que la Montserrat no em va avisar que, després de Tots Sants, les bàscules s'espatllen.