12 de juliol 2021

SÈRIE DE 3 ESTAMPES 'JAPÓ', DE NENÉ

L'artista plàstic Nené (Marc A. Pérez Oliván, Mauritània, 1951) presenta la sèrie de 3 estampes: Hiroshima, Nagasaki i Fukushima, impreses sobre paper mat de 300 g (edició digital limitada) numerades i signades. Un treball esplèndid d'aquest artista lletraferit que s'ha inspirat en una lectura que el va emocionar i que ara posa a l'abast de tothom.

Informació i comandes: 

 *

Aquestes tres làmines formen part dels innombrables treballs que l'autor ha dedicat a les lectures o, si més no, han estat l'espurna que les ha generades. Tantes vegades com miro una pintura de Nené hi trobo elements nous que hi donen sentit. M'inspiren paraules des que les vaig 'descobrir' el 2011. Llegiu-ne la primera impressió a L'alfabet de Pérez Oliván. Deu anys després, convertit en artista meu de capçalera, una munió de textos propis i d'altres autors (La musa de la frescor i Si són roses floriran) s'han basat en obres seves. D'altra banda, tinc el privilegi que m'ha il·lustrat diverses proses i poemes amb la generositat que només es troba en els grans i, a més, diverses proses poètiques s'han instal·lat en les seves pintures i els han donat títol.  De tot plegat, vegeu-ne una selecció: