26 d’abril 2010

El plat fondo de l'Adrià



(Il·lustració d'© Adrià Ciurana Mauri, 2010,
per a El plat fondo, de Lena Paüls, 2010)


El dia de Sant Jordi vaig publicar El plat fondo, un poema inèdit que havia escrit per a l'Adrià, en agraïment per l'entusiasme amb què havia il·lustrat un conte meu. El poema no va arribar al destinatari fins fa uns dies, quan l'hi vaig enviar per correu electrònic, i li vaig proposar que s'hi identifiqués. L'autoretrat que em va enviar l'Adrià mostra un nen amb una expressió clara d'empipament perquè se li ha escapat de les mans el plat massa ple de sopa calenta. Cal remarcar del conjunt, el dibuix acuradíssim de les mans i el degoteig del líquid en suspensió. La il·lustració transmet amb molta força que el protagonista veu que la sopa va en orris.
Adrià Ciurana Mauri és de Duesaigües. Va néixer a Reus, el 2001. Fa tercer de primària a l'Escola Puigmarí de Duesaigües. Li agrada llegir de tot: còmics de Tintín, de Lucky Luke i d'Astèrix; també llibres d'aventures, contes, la revista Cavall Fort, Gerónimo Stilton. Li agraden els dibuixos de super herois/heroïnes, caçadors de fantasmes, alguns de japonesos, les pel·lícules de Pixar. Li agrada dibuixar castells, cavallers, dracs, paisatges, coses imaginades per ell, els amics, animals,...
Ha il·lustrat el meu conte El geni del moscatell, publicat a "Duesaigües. La Revista", núm. 3. Per al poema El plat fondo, es va dibuixar ell mateix amb el plat per damunt del cap, sense mirar-se al mirall. Tenia un problema amb la sopa que queia, el primer esbós no el va convèncer i va demanar ajuda a la seva mare i ho van resoldre amb un gotet amb aigua. Els dibuixos que ha fet per a textos meus, primer els ha fet a llapis i, com que a vegades es dobleguen sense voler i encara no controla prou la presió del llapis sobre el paper, i s'havien d'escanejar, després ha calcat el seu propi dibuix i l'ha pintat amb colors de fusta, retoladors, aquarel·les.
La Carmina Mauri Mestre, mare de l'Adrià, reprodueix les paraules que li va dir el nen quan li va ensenyar el poema i li va explicar la meva proposta.
Que bonic, la Lena ha fet un poema per a mi,
i, a més, de sopa, que m'agrada molt...
Ara vaig a jugar amb els amics, demà faré el dibuix.ADRIÀ CIURANA MAURI, 2010