![]() |
| 'Marc, dibuixa'm un xai' © Pérez Olivan, 2012 |
Mon ami sourit gentilment, avec indulgence:
«Tu vois bien… ce n’est pas un mouton,
c’est un bélier. Il a des cornes… »
![]() |
| 'Marc, dibuixa'm un xai' © Pérez Olivan, 2012 |
Mon ami sourit gentilment, avec indulgence:
«Tu vois bien… ce n’est pas un mouton,
c’est un bélier. Il a des cornes… »
![]() |
| Coses a fer abans de morir, 2020 Direcció: Cristina Fernández Pintado i Miguel Llorens |
![]() |
Annette. França, 2021. Direcció: Leos Carax Música, Ron Mael, Russell Mael |
Unes dades sobre aquesta enlluernadora pel·lícula musical de 140 minuts que va inaugurar el Festival de Cannes de 2021. La parella protagonista: Adam Driver com a Henry McHenry i Marion Cotillard com a Ann Defrasnoux, que fa playback amb la veu soprano de Catherine Trottmann. I Annette, la filla que neix d'aquesta relació, representada per una marioneta de fusta. Cançons originals del duo Ros i Russell Mael, que signen el guió juntament amb el director, Leos Carax (millor director al Festival de Cannes).
![]() |
| El temple. Poema i escultura de paper © Paüls Cliqueu la imatge per escoltar el poema a SPOTIFY |
Em plau fer objectes —diguem-ne 'd'art'— com a suport per cal·ligrafiar-hi o estotjar-hi poemes propis. L'objecte de la foto ha estat anomenat 'escultura de paper' per Fina Veciana. L'artista reusenca s'ha compromès a trobar un nom per aquestes peces úniques que vaig presentant a mesura que dono per enllestides.
ha estat cal·ligrafiat sobre un full imprès de la instal·lació “Untitled” (Republican Years), de l'exposició Felix Gonzalez-Torres. Política de la relació, del Museu d'Art Contemporani de Barcelona, visitada el maig d'enguany. L'autor promovia la interacció del públic que podia agafar cartells de la pila que conformava l'obra, amb l'objectiu, segons deia de «l’alegria d’estimar, de créixer, de canviar, d’esdevenir sempre alguna cosa més». Per exemple, ser fons del poema 'El temple'. Gràcies.
Perni. Noruega 2021
Una sèrie sobre la quotidianitat de Pernille (protagonitzada per la magnífica Henriette Steenstrup, creadora de la sèrie), una heroïna que treballa d'assistent social en programes de protecció a la infància, separada d'un home impresentable, mare d'una adolescent amb un os a l'esquena i d'una nena que roba compulsivament, mare adoptiva del fill de la germana morta en accident, enamorada d'un advocat 13 anys més jove. Sovint superada per les circumstàncies familiars i professionals i amb escàs temps i espai per a dedicar-se a ella mateixa. Lluny d'enfonsar-se, porta l'existència amb tendresa i honestedat, amb girs de guió inesperats, però creïbles que ens atrapen en cadascun dels sis capítols de mitja hora. En voldríem més. Filmin 9/10
2a Temporada (2022). Deixa l'advocat jove i se centra en la feina i en els assumptes de casa. La filla petita ja no roba, però admira obsessivament el pare i el vol a tot arreu, com una família unida. La Perni va tapant forats sobre la marxa. S'adona, però, que tothom té la seva parcel·la de felicitat tret d'ella, que sovint està sola. Filmin 9/10
3a temporada (2024) Història emmarcada entre Nadal i Cap d'Any. Pernille continua amb la feina d'assistent social, mentre al seu entorn tothom té algun projecte i ella els dona suport malgrat que vegi que es quedarà sola. Al final, com en un conte de fades, està més acompanyada que mai i li mostren estimació i agraïment. Filmin 9/10
Per fi sol! Guió: Carles Sans Direcció: José Corbacho i Carles Sans |
Es nota que l'actor Carles Sans (Badalona, 1955) ha contingut durant quaranta anys la vèrbola als escenaris de tot el món formant part de Tricicle, junt amb Joan Gràcia i Paco Mir. Se'n venja a Per fi sol!. Noranta minuts de monòleg ininteromput fent riure el personal, des de l'inici amb una ballaruga vista i no vista, perquè l'edat mana, diu. I què explica? Confessions d'assumptes privats des que era infant i va començar a fer anuncis fins a les trifulgues amb la maleta exageradament pesant de la dona de la seva vida, vivències en un internat de capellans, experiències fent el soldat, els inicis dels estudis de Dret, la descoberta de la vocació teatral, anècdotes de gires amb la companyia Tricicle. Carles Sans, magnètic. Un regal. 10/10
| Rien à foutre. França i Bèlgica, 2021 Direcció: Julie Lecoustre, Emmanuel Marre |
![]() |
| Joieres 1965-1990. Entre l’art i el disseny |
Les joies són peces que expliquen històries, presenten vincles, són mostres d’estima i records que ens descriuen. Tant les joies espectaculars com les discretes són d'una riquesa conceptual i simbòlica colpidora. El Museu del Disseny presenta “Joieres 1965-1990. Entre l’art i el disseny”, una mostra que reivinidica la contribució de les dones en la modernització de la joieria catalana. Una modernització que neix arran del Maig del 68, fet que va suposar un canvi sociocultural que va afectar tots els àmbits. Joieres com Ninon Collet, Mariona Lluch, Montserrat Guardiola, Teresa Capella o Chelo Sastre, entre d'altres, van introduir el concepte de la ‘nova joia’, un terme que qüestionava l’alta joieria i que entenia aquesta pràctica com un nou camp d’experimentació i d'expressió artística, que valorava la creativitat per sobre dels materials nobles.
Exposició oberta fins al 28 de novembre.
![]() |
| Catàleg |