26 d’octubre 2009

Pediculus humanus capitis

Polls! Polls! Es veu que ara n'és l'època. ¿Com neixen i en quin medi viuen? ¿Com es poden eliminar? A l'espai dedicat a les escoles de la pàgina web del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona hi ha una interessant unitat didàctica sobre els polls, adreçada a alumnes d'entre 8 i 12 anys. Hi ha també dos jocs sobre el tema: "Trencaclosques del poll" i "Joc dels polls", que és un joc d'habilitat a l'hora de caçar aquests paràsits al cabell d'uns alumnes.
Segons diu la meva mare, jo de petita no en vaig arribar a tenir. Tot i això, m'esbandien el cabell amb un raig de vinagre. La meva cosina Magda M. es veu que sí que en va arreplegar i la van rapar al zero. Tinc entès que si la canalla mengés all assíduament, els polls ni se'ls acostarien. Però potser és una llegenda... Ai! Només de parlar-ne, em pica tot.


(Il.lustració: Portada del llibre Polls! d'Stephanie Blake©.
Editorial Corimbo. Barcelona, 2009. Per a lectors a partir de 3anys)