Llegiu-ne la crítica d'Andreu Sotorra a «Clip de Teatre»
*
Extracte de la crítica en àudio al canal SPOTIFY
Llegiu-ne la crítica d'Andreu Sotorra a «Clip de Teatre»
*
Extracte de la crítica en àudio al canal SPOTIFY
Turisme rural. Autor: Jordi Galceran. Direcció: Sergi Belbel. Teatre Borràs, Barcelona. |
Llegiu-ne la crítica d'Andreu Sotorra a «Clip de Teatre»
*
Extracte de la crítica en àudio al canal SPOTIFY
La cantant i compositora estatunidenca Katy Perry s'ha presentat al lliurament dels premis MTV Video Music Awards de 2024 amb un nou tatuatge... d'un codi QR. Vegeu-ne el detall inèdit d'autopromoció: https://x.com/i/status/1835454278028210517 El tatuatge, situat a la part baixa de l'esquena, remet a la pàgina web que promociona 143, el nou àlbum de l'artista. Els temes de 143 s'inspiren en l'amor maternal. Els dígits formen la frase 'I (1) love (4) you (3)'
Hem entrat en una nova era de publicitar el que vulguem difondre. Aprofitem-ho.
© Josep Piqué Iserte Estol d'ocells, 1990. Mixta sobre paper. 65x50 cm Foto: Fundació Josep Piqué Iserte |
Aquell capvespre tenies la volta del cel instal·lada als ulls i hi veies dansar les orenetes cuablanca. Ara saps que no era per atzar que xisclaven i se sacsejaven amb neguit, batent les ales i fent girs acrobàtics a l'espai, després d'un llarg període de sequera. Sense que ningú més ho preveiés, un aiguat va arrossegar tot el que va trobar durant la nit. L'endemà, l'alba en calma inundava l'aire d'aerosols de petricor. Les orenetes van esperar un dia més encara l'airina per fer la partença. Fins que es van aplegar silenciosament totes les generacions per al comiat. A la primavera següent van tornar a adobar els nius. I van tornar l'altra i l'altra. I tornaran fidels a fer transparent l'art que habites. En companyia.
I agafaràs pic, senalla i llibant,
i amb la bena tibada,
aniràs amb la teva gent
a netejar el tarquim del pou.
S'ha desmaquillat l'àngel
*
Kader Attia. Instal·lació. Busts de fusta sobre metall |
Fernando Sánchez Castillo. Instal·lació Tesoro efímero, 2023 |
Artistes participants: Francesc Abad, kader Attia, Isabel Bala, Bleda y Rosa, Juan Manuel Echevarría, Rula Halawani Alfredo Jaar, Shirin Neshat, Fernando Sánchez Castillo i Francesc Torres.
Oberta fins al 29 de setembre.
Exposició a l'Arxiu Fotogràfic de Barcelona Pl. Pons i Clerch, 2, 2n pis. 08003 BCN |
Tornen els capítols de Quanta guerra, un programa produït per TV3 amb col·laboració del Departament de Justícia. Memorial Democràtic. Un treball ben documentat, informatiu, d'edició curada. Escric aquest apunt amb l'emoció, encara, de veure el programa on el periodista i presentador Eloi Vila acompanya la periodista Raquel Sans a reconstruir la trajectòria de la seva àvia Carme Segarra Gili, que com totes les infermeres del front han estat silenciades. La protagonista, a més, va poder explicar la seva història a una altra neta, que en va enregistrar el testimoni. M'impressiona un cop més que els que van viure la guerra haguessin tallat la cadena de transmissió natural del que van viure. Els nets, la segona generació, no en sabem els detalls perquè els nostres avis van amagar als nostres pares el patiment de la guerra (que també van viure d'infants). El protagonista de cada capítol acaba sent el descobriment de les vivències familiars d'un personatge alhora que ens connecta amb els nostres records, amb el poc que ens han explicat a casa i amb el que intuïm. Quanta guerra té una gran audiència que seguim els episodis amb reverència, silenciosament. És un programa de servei públic que ha trigat massa perquè la majoria d'espectadors ja no podem contrastar el que s'hi diu amb qui en va viure l'horror.
Aquest Mar i Cel, de la companyia Dagoll Dagom, i ja en
van quatre, ens ha arribat al cor. Emocionant. Bellíssim. Una gran festa.
M'afegeixo a les paraules d'Andreu Sotorra: "Dagoll Dagom no podia trobar-se amb una porta més gran i majestuosa de sortida. Catifa vermella. Queda la llarga història plena de xifres astronòmiques i l'escalf de milers d'espectadors. [...] De fenòmens com el de «Mar i Cel» de Dagoll Dagom se'n diu autoestima i orgull de cultura d'un país."
A escena del Teatre Poliorama, una església en runes per a Godspell, musical estrenat el 1971 a Broadway, un any després de Jesus Christ Superstar. Aquest muntatge produït per Antonio Banderas i Emilio Aragón es va estrenar fa dos anys al Teatre del Soho Caixabank de Màlaga. Godspell es basa en les paràboles de l’Evangeli segons sant Mateu. Un musical de religió catòlica de moralitat rància, amb la pàtina actualitzada dels números musicals amb algunes veus excel·lents i un treball coral mil·limètric i ben conjuntat de deu cantants, ballarins i intèrprets. Però el fons no l'actualtiza de bo de bo ni tan sols l'inici de l'espectacle amb la companyia de ficció assajant a l'església en runes enmig dels bombardejos d'una guerra innominada. En aquest plantejament no s'hi respira l'horror de la guerra ni es reprèn més endavant cap altra situació que la recordi. En surto amb la sensació d'haver vist un espectacle juvenil adreçat a col·legis de monges i capellans d'un altre temps. 8/10
Llegiu-ne la crítica d'Andreu Sotorra a «Clip de Teatre»
*
Extracte de la crítica en àudio al canal SPOTIFY
BioLògica. Autora: Sílvia Navarro Perramon Direcció: Pau Roca. Sala Beckett, Barcelona |
Llegiu-ne la crítica d'Andreu Sotorra a «Clip de teatre»
*
Extracte de la crítica en àudio al canal SPOTIFY
Tots ocells. Autor: Wajdi Mouawad Direcció: Oriol Broggi. Teatre La Biblioteca, Barcelona |
El mal no existeix. Direcció: Ryusuke Hamaguchi Japó, 2023 |
Els habitants d'un poblet prop de Tokio veuen amenaçada la seva existència per la construcció d'un càmping de luxe. Una faula social que enfoca la supervivència de qui viu en conjunció amb la natura i vol continuar vivint-hi. Interessant com amb el silenci i la subtilitat gestionen l'assumpte. Espais naturals esplèndidament fotografiats amb un fons sonor inquietant. Filmin. 8/10
Saben aquell. Direcció: David Trueba, 2023 |
Sèrie Somewhere Boy Direcció: Alexandra Brodski, Alex Winckler. Regne Unit, 2022 |
La colección. Autor i director: Juan Mayorga Teatre Romea, Barcelona |
Llegiu-ne la crítica d'Andreu Sotorra a «Clip de Teatre»
*
Extracte de la crítica en àudio al canal SPOTIFY
Quinze. Branques de romaní clavades en cotó brodat sobre planxa de ferro. © Lena Paüls |
Des del 2009 ençà he publicat a «Pont d'Enseula» 4.471 apunts. Fins avui ha tingut 951.062 visites que, actualment, arriben des dels enllaços de Facebook, de X, d'Instagram, de Threads i de les històries de FB i de IG. Els poemes i les proses poètiques compten amb audios que es poden escoltar als enllaços del canal Spotify i del canal Ivoox. I les imatges es troben a la galeria virtual de Flickr.