La maquinària sentimental, comunicativa i econòmica s'ha posat en marxa per ressuscitar dos irrepetibles. D'una banda, La Trinca, en un programa televisiu a TV3 i, de l'altra, l'humorista Eugenio (Saben aquel que diu...) amb un personatge anomenat Reugenio.
El programa Buscant La Trinca s'impulsa des de la productora Gestmusic (Crònicas marcianas i Operación Triunfo) de la qual són productors executius dos "trincos", Josep Maria Mainat i Toni Cruz (Miquel Àngel Pascual els va vendre la seva part.) El programa s'adreça a un públic majoritari i amb diners de la televisió pública. Constarà de sis gales-càsting enregistrades en diferents teatres de Catalunya. Els guanyadors formaran part del rodatge d'una pel·lícula de ficció que explicarà la trancisió espanyola a través de les cançons humorístiques del trio. Televisió de Catalunya ha posat els mitjans, ha cedit en safata l'espai i la publicitat a La Trinca per tal que trobi el seu relleu generacional.
Pel que fa a la figura de Reugenio, l'impulsa el fill de l'Eugenio original, Gerard Jofra, amb producció privada, amb l'interès de "recuperar l'essència del personatge damunt dels escenaris." Un eslògan que podria subscriure perfectament La Trinca. Però la diferència entre un cas i l'altre és notable. La resurrecció multimèdia de La Trinca es financia amb els nostres impostos. La resurrecció de petit format de l'Eugenio la financia el seu fill.