26 de novembre 2009

Grafit per a la Carmina



(Grafit animat, de Muto©, 2008. Vegeu altres treballs del mateix autor a www.blublu.org)
El que m'agrada més de la Carmina M. M. de Duesaigües són els seus dots organitzatius i el seu pragmatisme, que aplica implacable després d'atentes reflexions. La seva sensibilitat l'ha dut a recopilar frases cèlebres, aforismes i sentències que, de ben segur, l'ajuden a pensar i a donar una expressió artística als raonaments a què ha de fer front cada dia. Aquest estiu n'hem intercanviat diversos reculls monogràfics. El darrer que m'envia, conté frases extretes de grafits, "filosofia de carrer sense pretensions", diu.
Aquests grafits de textos breus tenen aspiració de filosofia recreativa. Es transmeten per mitjà de la poesia d'impacte visual, la part més allunyada del vandalisme que pot suposar fer art en contextos on no és previst que n'hi hagi. Es tracta d'apunts enginyosos amb l'objectiu comunicatiu de sorprendre l'interloculor. La majoria de les frases es basen en jocs de paraules, apunts irònics, consignes:
  • Estudiar dóna fruits, que estudiïn els arbres.
  • Treballar és bo! No siguis egoista i deixa-ho per als altres.
  • El món està boig: tot junt s'escriu separat i separat s'escriu tot junt.
  • Quan et coneguis massa, deixaràs de saludar-te.
  • Potser tinc fluixos els elàstics dels somnis perquè em cauen els pantalons de la vida.
  • Ja no queden genis: Einstein va morir, Bach també i jo tinc mal de cap.