26 d’abril 2010

Remeno paraules de la Marta



Il·lustració de © Marta Anguera, 2010,
per a la prosa poètica Remeno paraules

© Lena Paüls, 2010


El dia de Sant Jordi, vaig publicar una prosa poètica inèdita en aquest blog: Remeno paraules. Uns dies abans, havia demanat a Marta Anguera que la interpretés en una il·lustració. Va respondre la meva proposta amb tanta tendresa i s'hi va posar amb tanta il·lusió, que per força havia de sortir aquesta màgica ofrena de paraules que surten de les mans d'aquesta primera persona que narra al text.
Marta Anguera Curto va néixer a Andorra, el 1982, va cursar els estudis a Reus, ciutat on actualment viu. Ha treballat en disseny i maquetació, disseny gràfic i retolació en diferents empreses a Cambrils, a Constantí i a Reus. Enguany ha estat la guanyadora del concurs de cartells del Carnaval de Reus.
Remeno paraules és el primer text literari que il·lustra. Va definir la idea prèvia de la il·lustració en un esbós a mà alçada i després la va crear a l'ordinador, treballada amb el programa Photoshop. Va tractar la fotografia de les seves mans amb filtres i també les "bombolles" en diferents capes, tractades amb tècnices diverses. Les lletres pertanyen a un banc tipogràfic de la il·lustradora.

Vaig obrir el fitxer, i quan vaig acabar de llegir 
Remeno paraules, vaig tancar els ulls, de seguida
em van venir coses
a la meva ment per il·lustrar
les teves paraules...
que t'he de dir que m'han agradat molt.
De vegades també escric, il·lusions, emocions
i moments viscuts... He format un recull de paraules,
totes les que hi caben en una "almosta", intentant
fer-les sobresortir a "borbolls", unificant tot
amb les paraules que aquests "rampellut mestral desperta."
MARTA ANGUERA CURTO, 2010