10 de novembre 2010

TRENQUEM AMB EL POREXPAN


La clientela anem als supermercats Bonpreu per la qualitat dels seus productes i perquè ens atén personal formal i de bon tracte.  Bonpreu i Esclat són marques que pertanyen a una empresa amb denominació d'origen, fundada per la família Font i Fabregó. Té la seu central a les Masies de Voltregà, s'adreça al mercat interior i les comunicacions escrites són en català. Però, no és només l'aspecte lingüístic que la fa singular. És una empresa solidària que ha col·laborat amb Intermón-Oxfam i la Fundació Internacional Josep Carreras, contra la leucèmia; organitza tallers de cuina (ara també per a infants), concursos de dibuix i endega campanyes de presa de consciència a favor de la sostenibilitat mediambiental.
Per exemple, la campanya per a la reducció de bosses de plàstic d'un sol ús és un fet. Fa dos anys que descompten l'import de les bosses a qui no n'agafi. Les alternatives: carret de compra, cabàs, capsa de cartró, bossa rígida, bossa compostable...
Ara, la nova campanya té per lema "Trenquem amb el porexpan". Expliquen en un fulletó que el porexpan de les safates triga mil anys a desaparèixer i que presenta problemes de reciclatge. A partir d'ara eliminaran aquest material i l'aniran substituint per safates de PET, un material que es recupera amb facilitat a les plantes de selecció d'envasos i en fabriquen gransa per a diverses utilitats. 
Amb aquest propòsit, Bonpreu i Esclat afegeixen confiança al model de qualitat.


Tot programa d'acció està dominat per una teoria. 
JOSEP FERRATER MORA.