Nina (Trilogia de la imperfecció). Dramatúrgia i direcció: Raimon Molins A partir de La gavina d'Anton Txékhov. Sala Atrium |
Nina, la protagonista de «La gavina», de Txékhov, completa el cicle «Trilogia de la imperfecció», amb tres dones de la dramatúrgia universal que va començar amb Nora (Casa de nines, de Henrik Ibsen) i va continuar amb Júlia (La senyoreta Júlia, d'August Strindberg). Les tres obres es defineixen estèticament per la mirada cap allò que no es veu, que s'ha produït abans de l'escena que estem veient o simultàniament, en la ment de la protagonista —com en aquest cas—, representades per les projeccions videogràfiques a l'espai escènic.
La Nina torna a la casa modesta, després de no haver reeixit com a actriu. Sentim fragments de l'obra original i en repeteix la protagonista (l'actriu Gal·la Sabaté, mesurada) i Kostia, l'aspirant a viure de la literatura (l'actor Jordi Llordella, eficaç), dos perdedors. La posada en escena focalitza les emocions. Intrigant, si no es té el referent de l'obra de referència. 7/10