02 de juliol 2015

EXPOSICIÓ 'OCCUPIED PLEASURES'

Occupied Pleasures, fotografies de ©Tanya Habjouqa
A la Sala Cotxeres del Palau Robert de Barcelona, hem vist l'exposició de fotografies que Tanya  Habjouqa ha fet (2009-2015) de la vida quotidiana de persones que viuen a Gaza, Cisjordània i Jerusalem Est. Mostren petits moments d'esbarjo, en un context bèl·lic i de restricció de moviments d'una ocupació que fa quaranta-vuit anys que perdura. La fotògrafa no focalitza el conflicte, la violència, la realitat que viuen els palestins retratats, però es fan dolorosament presents en el subtext de cada instantània. En els paratges deserts, en les mirades opaques, en els plaers senzills arrencats d'amagat a l'absurditat de cada dia. 

La inspiració per a aquest projecte em va venir el 2009,
mentre era a la franja de Gaza: vaig entrevistar un home
que, negant-se a ser desposseït del seu dret a estimar,
va fer entrar d'amagat la seva núvia jordana des d'Egipte,
pels túnels. Em va dir: Va ser com una pel·lícula de 
Bollywood: la tenia dreta davant meu, tremolant i bruta 
de cap a peus... La vaig omplir de petons.
TANYA HABJOUQA

Exposició oberta fins al 30 d'agost.