Arribem a peu al MNAC, dins d'una riuada de gent, per les escales mecàniques. Al replà del Museu Nacional d'Art ens trobem amb una cua quilomètrica d'aspirants a entrar, com nosaltres, a veure l'exposició de fotografies de guerra dels fotoperiodistes Robert Capa i Gerda Taro. La cua avança de vint en vint persones. Triguem cinquanta-tres minuts a entrar. De Gerda Taro (1910-1937) hi ha la primera gran retrospectiva d'instantànies fetes al front de la Guerra civil espanyola. Les seves imatges transmeten el patiment de la població civil i la dels soldats, tot posant èmfasi en els detalls. Són imatges gairebé d'intimitat entre els protagonistes i la càmera. La fotoperiodista va morir al front, cobrint la Batalla de Brunete, aixafada per un tanc.
L'exposició de fotografies del seu company sentimental, Robert Capa (1913-1954), considerat el mestre del fotoperiodisme modern, se centra en diverses sèries dramàtiques que han donat la volta al món: la Guerra Civil espanyola, el conflicte sinojaponès de 1938 i l'alliberament de Leipzig a la Segona Guerra Mundial. La sèrie d'imatges de la Batalla del Segre i totes les que es presenten aquí de Gerda Taro formen part de l'anomenada "maleta mexicana" que es va recuperar a Mèxic l'any 2007. Baixem de Montjuïc amb el funicular, sense cap altre passatger, impressionats per aquests testimonis gràfics.
L'exposició de fotografies del seu company sentimental, Robert Capa (1913-1954), considerat el mestre del fotoperiodisme modern, se centra en diverses sèries dramàtiques que han donat la volta al món: la Guerra Civil espanyola, el conflicte sinojaponès de 1938 i l'alliberament de Leipzig a la Segona Guerra Mundial. La sèrie d'imatges de la Batalla del Segre i totes les que es presenten aquí de Gerda Taro formen part de l'anomenada "maleta mexicana" que es va recuperar a Mèxic l'any 2007. Baixem de Montjuïc amb el funicular, sense cap altre passatger, impressionats per aquests testimonis gràfics.