06 de maig 2016

REMENO PARAULES. 25 PROSES POÈTIQUES IL·LUSTRADES

https://sites.google.com/site/lenapauls/remenoparaules
o bé
 

Remeno paraules és una publicació digital on he aplegat vint-i-cinc proses poètiques inspirades en vint-i-cinc obres d'art. Pintors i fotògrafs m'han cedit les seves imatges virtuals i s'han fet còmplices del projecte literari que he anat travant  al llarg de cinc anys.

El títol del recull prové de la primera prosa poètica, escrita el 2010. No em vaig basar  en cap imatge, sinó que vaig demanar que en fes una interpretació la dissenyadora gràfica Marta Anguera Curto, que acabava de guanyar el concurs del cartell del Carnaval de Reus. L'acolliment de la Marta va ser tan inspirador que vaig continuar demanant interpretació en imatges per a les proses poètiques i sol·licitant permís a artistes plàstics i fotògrafs per publicar a la xarxa les seves creacions al cosat de les paraules que em suggerien.

L'objectiu que m'ha guiat és el de fer xarxa a través de la creativitat. M'han cedit obra en suport digital, autores amb qui mantinc una relació d'amistat d'anys, com la il·lustradora Núria Feijoó, la gravadora i galerista Cori Torroja, la pintora Fina Veciana, les fotògrafes Antonieta Codina i Iolanda Salvadó. Altres artistes s'hi han implicat amb obra sense conèixer-me, com els pintors Xavier Aluja, Pérez Oliván i Joan Tharrats; els fotògrafs Fabián Azul, Màrius Domingo de Pedro, Josep Masanés, Rosa Puig.  Amb alguns dels coautors de Remeno paraules  encara no he coincidit avui, però tot i així, després de la primera connexió amb uns i altres hem anat establint col·laboracions diverses. Només he rebut respostes d'encoratjament en tot el procés. Cap 'no'. En l'últim estadi de publicació, vaig demanar que n'escrigués el pròleg l'escriptor  i activista cultural Eduard López, i s'hi va posar amb ganes, malgrat que estava organitzant en aquells moments una performance poètica complexa. A tots el meu agraïment sincer.
Els treballs s'han anat publicant al blog «Punt i a cap» i «Pont d'Enseula» a mesura que s'anaven elaborant, i ara em plau poder oferir-ne el conjunt complet. Potser un dia Remeno paraules sortirà  d'internet i se la camparà per altres espais, però ara mateix en podeu gaudir, lectors nous i lectors reincidents, clicant la imatge d'aquest apunt. Un privilegi.

Booktrailer