El lema del cartell de Sant Jordi 2011: "Ho veuràs tot". El promouen el Gremi de Llibreters, El Gremi de Distribuïdors de Publicacions de Catalunya i el Gremi d'Editors de Catalunya. Enguany no les tenen totes. L'any passat les vendes de llibre convencional en paper van baixar un 50% i, per ara, l'e-book no acaba d'arrencar cella.
Som a les escorriales d'una època editorial. Es llegeix poca literatura i, encara sort de les múltiples sales de lectura, dels fòrums literaris organitzats per entitats, dels clubs de lectors de les biblioteques públiques i, molt especialment, de la institució escolar, que en continua essent la primera consumidora entusiasta i estimulant.
Les mateixes editorials han penjat a la xarxa els seus llibres, més economics que en paper. A internet hi ha infinitat de blogs i pàgines web amb crítiques i recomanacions, però, tot i així la lectura de literatura en format digital s'està introduint a casa dels lectors potencials molt tímidament i lenta perquè l'e-reader encara té un preu poc popular.
Les mateixes editorials han penjat a la xarxa els seus llibres, més economics que en paper. A internet hi ha infinitat de blogs i pàgines web amb crítiques i recomanacions, però, tot i així la lectura de literatura en format digital s'està introduint a casa dels lectors potencials molt tímidament i lenta perquè l'e-reader encara té un preu poc popular.
Els promotors del Cartell de Sant Jordi saben que coincidint amb Setmana Santa costarà de fer anar compradors de llibres a la places, als carrers. I, cal fer-los-hi anar, perquè, ara per ara, en depèn que les editorials i tota l'estructura econòmica que se'n deriva salvin o no la temporada. Per això, el lema no es queda curt i fa una crida:
El 23 d'abril, Catalunya celebra el Dia del Llibre.
Si és la teva passió, vine.
No veuràs res més.