Mar Arza (Castelló de la Plana, 1976) presenta una instal·lació sorprenent al Centre de la Imatge de La Virreina. L'entrada de l'espai està mig barrada per una mena de cortina de fulls de paper imprès on falten les ratlles escrites, el conjunt forma una cortina reixada i opaca. En aquest llindar, no en tenim prou d'abandonar-nos a la mirada estètica i, abans d'entrar, ens sentim obligats a posicionar-nos, a repensar què és el hem vist. Entrem a la cambra fosca i la llum ens condueix cap un únic calaix expositor. I allí hi ha els retalls irrecuperables per a la lectura. Aïllar, connectar. Poesia.
He pensat en aquesta obra de Mar Arza quan avui ha sortit la notícia de l'autodestrucció d'una famosa obra de l'artista britànic Banksy, després de ser subastada a Sotherby's per més d'un milió d'euros. Una trituradora situada al marc ha contribuït a la performance i ha deixat la matèria de l'obra feta tires de paper. L'obra d'art, però, ha quedat amuntegada allà. I he entès el sentit d'aquesta instal·lació.
Prorrogada fins al 14 d'octubre