01 de maig 2012

L'ÀNGEL DESENFEINAT, MAKING OFF

L'àngel desenfeinat
Tècnica mixta sobre paper aquarel·la, 50 x 35 cm
© Pérez Oliván
Aquest Sant Jordi he tingut el privilegi que l'artista Marc A. Pérez Oliván hagi fet la pintura L'Àngel desenfeinat  pensant en una prosa poètica inèdita meva que ara porta aquest mateix títol.
N'ha fet una interpretació sensual, posant com a protagonista una dona nua en postura estirada, vagarosa i serena,  confegida a través de fotografies de diverses parts del cos de la mateixa dona o de dones diverses. És una recopilació impactant de fragments de memòria.
Vaig gosar demanar col·laboració al Marc tot i sabent que estava preparant dues exposicions alhora. Precisament va treballar la idea sobre un quadre al qual "no li trobava el què" i un copet de mà de la seva parella li va obrir els ulls: "5 fotografies, 5 records potser, 5 possibilitats, més la completa, 6: Tren de sis vagons."
No he vist pintar el Marc A., però per com ho explica, n'entenc la complexitat: "Primer faig esbossos del natural. La model és la Cinta, ajaguda damunt del divan que hi ha a casa meva. A partir d'aquests esbossos, vaig fent coses, faig fotocòpies, retoco. Quan la cosa ja està molt definida, faig el definitiu, molt definit. Un sol traç, que separi bé les zones de color. Llavors, una part, la pinto amb témperes, després ho entinto amb tinta xinesa, ho rento tot amb aigua, deixo que s'assequi, però no del tot, i començo a posar color. Començo per les anilines, després l'acrílic."
Li pregunto quin color em recomana per al text. Em posa a prova amb un correu de text acolorit que diu que "és un bordeus, siena torrada, terracota, vermell indi o marró vermellós, o vermell marronós, color de vi del montsant, o del priorat, color de terres amunt, de raïm premsat, de xocolata amb llesca de pa, de genolls pelats, d'aigua al carrer i dels crits de la mare... a sopar, a sopar!" Qualsevol l'encerta. Moltes gràcies, Marc.

Avui tu has trucat, i l'has triat.
Així que, Àngel Desenfeinat, endavant.
Eres meu, i ara seràs de tots.

MARC A. PÉREZ OLIVAN

Llegiu en aquest mateix blog l'apunt
L'ÀNGEL DESENFEINAT