13 de maig 2012

FERRAN ADRIÀ I EL BULLI

Al Palau Robert s'hi pot veure Ferran Adrià i elBulli. Risc, llibertat i creativitat, la primera gran exposició sobre la història d'El Bulli, el restaurant dels germans Ferran i Albert Adrià. És una mostra didàctica, presentada amb elegància per mitjà de material original, vídeos i material gràfic.
Per a mi, veure les fotografies dels plats em porta un plaer estètic pel que fa a la presentació, però no em vénen ganes de tastar-los. Cada plat, m'entra pels ulls, com una obra d'art. Hi sento música, però no em suggereixen delícies al paladar.

L'exposició m'ha fet adonar que la creativitat i la innovació en l'art culinari dels germans Adrià ha anat molt més enllà de la recerca que els ha portat a fer experiments químics i tecnològics que semblen màgics.

Després de Barcelona, l'exposició es podrà veure a Nova York i a Londres, per acabar al centre dedicat a El Bulli que s'edificarà a Roses.

Exposició oberta fins al 3 de febrer de 2013.