Miralda. Tres projectes. Galeria Senda (C/ Trafalgar, 32) |
L'artista multidisciplinar Antoni Miralda (Terrassa, 1942) presenta Miralda. Tres projectes: (NYC-MIA-BCN) a la Galeria Senda de Barcelona. Una mostra d'objectes originals, fotografies, vídeos i collages que permeten fer-se una idea de la metodologia de treball de l'artista i de la complexitat dels projectes amb la intervenció pública de caràcter
participatiu i processional que el caracteritza.
L’exposició consta de tres treballs rituals i festius: Apocalypsis
Lamb, realitzada a Nova York l’any 1989 i a Barcelona el 1995; The Last
Ingredients (Miami, 2016) i Santa Eulàlia. 175 (Barcelona, 2018).
Vànova 'Apocalysis Lamb', exposada al MNAC, 1995 |
Apocalipsi Lamb és un llenç monumental que representa l'Agnus Dei de l'església romànica de Sant Climent de Taüll. Va formar part del projecte
'Honeymoon', on Miralda va aprofundir el tema de la interculturalitat amb la fusió metafòrica de dos símbols oposats: el de la conquesta i el de la
llibertat. Va consistir en la celebració de la boda del monument a Colom de Barcelona i l’Estàtua de la Llibertat
de Nova York, situats a un costat i l’altre de l’oceà Atlàntic.
El 1989 la vànova nupcial va participar en el
recorregut del Columbus Day a la 5a Avinguda de NY. El 1995 va desfilar fins al Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) s'hi va exposar amb motiu de l'exposició L'art romànic i els artistes del segle XX i actuament forma part de la col·lecció permanent del museu.
Miralda. The Last Ingredients, Miami Beach, 2016 |
The Last Ingredients va ser una performance de processó de vehicles i un banquet públic a Miami el 2016, amb motiu de la inauguració del centre d'art Faena Forum de Rem Koolhaas.
Miralda. Santa Eulàlia 175. Barcelona 2018 |
Santa Eulàlia. 175 va consistir en una processó formada per 80 músics, 150 alumnes d'escoles de teatre, disseny i moda que portaven els patrons de dissenys icònics de l'establiment de moda Santa Eulàlia, amb motiu de la celebració del 175 aniversari. L’acció es va iniciar al Pla de
la Boqueria, primera seu de la botiga el 1843, fins al Passeig de
Gràcia, seu actual. Va culminar amb l’encesa d’un gran vestit, compost
per 50 patrons, l’estructura dels quals al·ludia a la creu en aspa de la
crucifixió de Santa Eulàlia, il·luminat per 20.000 leds i que es va
penjar de la façana de l’edifici.
Records de performances que acosten l'art a la vida, amb una sofisticada combinació de cultura popular, cerimònia, escultura, arquitectura, religió, música, ciència, logística...
Exposició oberta fins al 19 de gener.