02 de desembre 2014

JOAN TARRAGÓ AYMAMÍ, "FAIO", IN MEMORIAM

Joan Tarragó Aymamí (1922 - 2014)

Mossa, trespeus amb mànec.
Dibuix de Joan T. A. "Faio"
Posem la cafetera al foc, així que el Joan "Faio" obre la portalada del caminal del refugi de la Vinyeta. ¿Que li ve de gust una galeta, Joan? Cafè i prou. "Si em fas menjar galetes no vindré més", em va respondre un dia. Em vaig quedar de pedra. No les ha tastades, per tant, no sap si les galetes que li ofereixo serien o no del seu gust. Tampoc no crec que la meva fama de pastissera de secà hagi arribat a les seves orelles. No. El que el Joan volia dir és que no ve a casa nostra ni per menjar galetes ni per beure cafè (el fem descafeïnat, per tant no és res de l'altre món), sinó per la conversa. Ve a parlar, a reflexionar en veu alta. Durant més de trenta anys hem parlat de temes personals, però, sobretot, hem parlat de Duesaigües. De com és, de com era, de com somiem que sigui. Continueu llegint l'apunt aquí.

Alguns apunts que contenen informacions extretes de Joan Tarragó "Faio"
L'arruix, llaminadura
Museu de l'avi, jocs i joguines
Museu de l'avi, l'oli d'oliva
 
Oliver en terrenys de Joan T. A. "Faio", rebrotat després
de la gelada de 1956, a recer d'una paret de pedra seca.