10 de maig 2013

FIRA MUNTANYUM, POSTPART

Muntanyum, equip organitzatiu. Foto: © Iolanda Salvadó

A una setmana vista de Muntanyum, fira rural, de viatges i muntanya, he trobat exhausts, però contents, els duesaigüencs que la van viure. Em sembla que la fira ha estat una injecció d'autoestima.
"No expliquis als altres els dolors del part. Mostra'ls la criatura", deia Indira Gandhi. La criatura, en aquest cas, és el que ha aportat de positiu la fira, tant pel que fa als aspectes materials com als intangibles per al conjunt de ciutadans  que viuen —i volen continuar vivint— a Duesaigües. Es palpa satisfacció pels objectius aconseguits, pels contactes que s'hi han fet i per les coses que s'hi han après. 
Lot de productes made in Duesaigües. 
Foto: © Carmina Mauri

Vegeu en aquest mateix blog, els apunts:





Muntanyum, centre floral. Foto: © Carmina Mauri

Personalment m’ha agradat molt veure tot de samarretes verdes anant amunt i avall acompanyant expositors, ajudant a tothom, conduint la gent i ajudant en tot el que fos necessari. M’ha agradat molt la implicació dels veïns del poble,  fins hi tot aquells que no van enlloc i no surten gaire de casa. M’ha agradat veure gent interessada en el poble i sentir comentaris positius de la nostra vila, les seves cases i els seus habitants. M’ha agradat molt sentir parlar persones molt formades i amb molts coneixements de viatges, energies alternatives, llibres... M’ha agradat molt que persones molt conegudes i influents en els seus  treballs s’han volgut desplaçar fins al nostre poble per compartir els seus coneixements amb nosaltres. M’ha agradat molt la presentació del llibre Duesaigües, Memòria d’un poble  escrit per Josep M. Aragonès i les emotives paraules de la seva vídua Mercè Pau. M’ha agradat molt la implicació de les institucions polítiques del territori, que no han deixat sol un poblet com Duesaigües i l’han ajudat a fer possible aquest gran repte. M’ha agradat sentir com felicitaven els coordinadors per la feina feta. M’ha agradat molt presumir de poble. 
CARMINA MAURI MESTRE, 
amable corresponsal d'aquest blog a «Muntanyum»