«Actes obscens en espai públic (Maneres amenes d’esperar l’adveniment del messies)». Text: Davide Carnevali. Traducció i direcció: Albert Arribas. TNC Sala Petita |
Actes obscens en espai públic (Maneres amenes d'esperar l'adveniment del messies) és una mena de performance que ens mostra com rebrà el messies una tropa familiar desgavellada. L'obra té com a referent la pel·lícula Teorema de Pasolini; el dramaturg milanès Davide Carnevali n'ha fet la versió més o menys reconeixible i Albert Arribas l'ha farcida d'espectacularitat surrealista. D'entrada, els espectadors hem accedit a la sala pels magatzems del
teatre i ens han situat a les grades de l'escenari. A la platea manegant diferents elements i estructures —caseta d'eines, muntacàrregues, tenda de campanya de camps de refugiats, estable amb bales de palla, dipòsits industrials
d'aigua, un ast de pollastres, desenes i desenes de cartrons d'ous...— ens hi
esperava el que podria ser una família a taula i un àngel en un pla
elevat que l'observa desolat Al primer pis, una impressora gegant aboca a
la platea acudits en paper continu referits a l'encontre del messies amb
diferents receptors. La família destrueix la vaixella, el pare es disposa a treure's la roba que porta a sostres, però s'atura. No reparteix ni el que li sobra. Engrapen un pollastre a l'ast a esgarrapades. Toc, toc... Truquen a la porta de la sala. Ja tenim el messies aquí. S'ha acabat la gresca. Fosc.
En sortir de la sala ens regalen un ou amb un ull pintat, cèl·lula divina. Covant a la mà el nou messies, tornem al vestíbul per una altra banda dels magatzems. Ens hi espera un karaoke i cervesa a desdir. 9/10