Anunci de Martini que remet
a la icona més coneguda de
La dolce vita, de Fellini.
L'exposició «El circ de les il·lusions» que CaixaForum ha dedicat a l'obra cinematogràfica de Federico Fellini m'ha fet pensar en una de les icones més coneguda de la pel·lícula La Dolce Vita. Naturalment, em refereixo a la passejada i petó, en blanc i negre, de Marcello Mastroianni i Anita Ekberg dins la Fontana di Trevi, entomant l'aigua que raja del grup escultòric.
En els cursos sobre aplicacions didàctiques de la publicitat, adreçat a professorat de secundària, mostro uns anuncis on s'utilitza el món del cinema com a referent. Aquests tipus d'anuncis es basen a suggerir músiques, personatges i en el poder de sedució del mites que tothom té a la memòria. Entre el material il·lustratiu hi ha uns quants anuncis de Martini. En la majoria de fotografies, el noi no és Mastroianni ni la noia és Ekberg, el text hi remet lleugerament: "La vita di notte, baby", en alguns anuncis de la sèrie ni tan sols hi ha la famosa font com a decorat. I, malgrat això, tot ho relacionem amb aquella icona forjada en el nostre imaginari col·lectiu.